Egyszerűbbé és kényelmesebbé vált az elektronikus ügyintézés, valamint a szolgáltatások mobilról is elérhetővé váltak – Megújult tartalommal, szélesített szolgáltatási palettával áll rendelkezésünkre a magyarorszag.hu (mo.hu) közigazgatási ügyintézési portál.
A fejlesztést és a megújult honlapot kedden mutatta be Hajzer Károly, a Belügyminisztérium informatikai helyettes államtitkára, aki kiemelte: a kormányzat komolyan veszi az elektronikus közigazgatás kiterjesztését. Felértékelődött a távoli ügyintézés napjainkra, így a portál egyrészt ügyfélbarát, másrészt bárhol, bármikor intézhetjük ügyeinket, ezáltal ügyfélbarát az oldal.
A régi weboldalon háromszáz, az új portálon megközelítőleg kilencszáz ügyleírás található, amelyek közül a leggyakoribb 750 esetében elektronikus ügyintézésre van lehetőség. Az oldalhoz több mint száz szervezet csatlakozott, így nemcsak a közigazgatással, hanem a közművekkel kapcsolatos ügyek is elérhetők az oldalon. Az oldalnak több olyan, személyre szabott funkciója is van, amely korábban nem volt elérhető: a „Kedvencek” mappába rendezni lehet a gyakori ügyeket, valamint visszakereshetők a portálon végzett műveletek is.
A tájékoztatókat bárki megtekintheti, az ügyintézéshez azonban be kell jelentkezni. A belépés történhet ügyfélkapuval, telefonos azonosításra vonatkozó szolgáltatással vagy e-személyi igazolvánnyal.
(Forrás: MTI)