E-személyivel a gyorsabb ügyintézésért

A 2016. januárjától forgalomban lévő személyi igazolvány még okosabb, mint valaha, hiszen az elektronikus chipben nemcsak a TAJ és adószám szerepel kötelezően, hanem lehetőség van ujjlenyomat és vészhelyzet esetén telefonszám tárolására is. A lakosság körében az e-személyi bevezetésének fő célja az egyszerűbb és gyorsabb e-ügyintézés megteremtése magasabb biztonsági fokozattal. 

Az új személyazonosító igazolványra való átállásra fokozatosan kerül sor, ahogy az állampolgárok jelenlegi személyazonosító igazolványuk érvényességét veszti. Az új személyazonosító igazolvány, mint ahogy a mostani is, hatósági igazolványként tölti be funkcióját, amely a személyazonosságot igazolja.   

A 2019. október 28-a után igényelt e-személyi tartalmazza a személyi azonosítót (személyi szám), valamint lakcím adatokat (állandó lakcím, tartózkodási hely, külföldi lakcím). A lakcímadat felvitele 2016. január elseje után igényelt, érvényes, elektronikus tároló elemmel ellátott személyi igazolványnál az állampolgár kérelmére, személyes ügyintézés keretében utólag is lehetséges. A rögzített lakcím adattal és személyi azonosítóval ellátott e-személyi nem alkalmas a mindenkori lakcímigazolvány kiváltására, arra ügyintézéskor továbbra is szükség lehet. 

E-személyit az okmányirodai- és kormányablak ügyfélszolgálatok bármelyikében lehet igényelni.